Czynnik R1234YF

 

    Jako nieliczni wykonujemy naprawy i przeglądy systemów

 

           klimatyzacji z czynnikiem  R1234YF (nowy gaz)

                                    kontakt pod nr tel:

                      

 

                       22 842 87 87 Warsztat Warszawa 

                           22 726 70 26 Warsztat Opacz

 

                   

                        info o lokalizacji zakładka Kontakt

 

 

       

                       

                       

                            

 

Klimatyzacja w naszych autach jest układem, który zapewnia nam komfort podróży w czasie upalnych dni oraz zapewnia bardzo szybkie odparowanie szyb.
Warto o nią zadbać,wykonując przeglądy przynajmniej raz do roku.
Niestety nie uchroni nas to od usterek układu klimatyzacji,
które pojawiają się najczęściej w formie rozszczelnienia.
Elementami ,które najczęściej ulegają uszkodzeniu są:

  • Oringi i uszczelki na połączeniach elementów układu klimatyzacji
  • Przewody klimatyzacji
  • Kondensery(chłodnice klimatyzacji)

 

Wykonujemy przegląd układu klimatyzacji na czynnik R134A i nowy gaz R1234YF obsługujemy również samochody Hybrydowe

 

Podczas przeglądu klimatyzacji wykonywane są następujące czynności:

  • Kontrola ciśnień w układzie klimatyzacji
  • Pomiar temperatury na kratkach nawiewu
  • Kontrola oraz uzupełnienie czynnika chłodzącego
  • Wymiana oleju w układzie klimatyzacji
  • Sprawność wentylatorów chłodnicy
  • Kontrola filtra kabinowego

   

 

  

 

 

Diagnostyka nieszczelności układu klimatyzacji

 

Pierwszą metodą wykrywania nieszczelności, jest tak zwana metoda ciśnieniowa. Polega ona na tym, że do układu klimatyzacji, wpuszczany jest azot pod odpowiednim ciśnieniem. Następnie obserwuję się przez około 20-40 min wskazania manometru. Jeśli ciśnienie przez ten czas jest stałe, układ jest szczleny. Jeśli zauważymy, że ciśnienie dość szybko spada a przy tym słychać syczenie to lokalizujemy to miejsce i aplikujemy odpowiedni preparat który w miejscu nieszczelności zaczyna się pienić.
Niestety metoda ta jest skuteczna w przypadku dużych nieszczelności.

Drugą metodą ,którą stosuję się gdy kontrolą ciśnieniową nie jesteśmy w stanie zlokalizować nieszczelności czynnika chłodniczego, jest aplikacja do układu barwnika UV. Barwnik ten aplikuje się przez złącze serwisowe, za pomocą stacji serwisowej lub specjalnym aplikatorem. Układ klimatyzacji napełniany jest czynnikem i olejem sprężarkowym.
Po tym procesie uruchmiamy auto i włączamy klimatyzację.
W tym czasie barwnik UV zaczyna krążyć  w układzie i wydostaje się w miejscu nieszczelnośći.Wykrywamy go za pomocą lampy która emituje światło UV, świecąc na wszystkie elementy układu klimatyzacji w komorze silnika.

   

 

Naprawa klimatyzacji

Odgrzybianie klimatyzacji

Ozonowanie klimatyzacji samochodowej